طرز تهیه آش کدو سبز

طرز تهیه آش کدو سبز , دستور پخت آش کدو سبز

آش کدو سبز از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۵ تا ۶ عدد
رشته سوپ (ورمیشل)۱ بسته
اسفناج۵۰۰ گرم
ماست محلی۵۰۰ گرم
سیر داغ و نعنا داغبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی
آبغوره (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آش کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه آش کدو سبز خوشمزه ابتدای کار اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا کدو سبز را می شوییم و به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت ملایم زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد، سپس اسفناج را درون آب جوش می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۱۵ دقیقه کدو سبز را به اسفناج اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سبزیجات به مدت ۳۰ دقیقه بپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان رشته ورمیشل را به آش اضافه می کنیم ، سپس نمک آن را اندازه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آش را هم می زنیم و اجازه می دهیم آش جا بیوفتد. در ادامه زمانی که آش جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم، سپس اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود. حالا ماست را با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که بافت ماست کاملا یکدست شد آن را به آش اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه بسته به سلیقه به مقدار دلخواه آبغوره به آش اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله ششم

در نهایت آش کدو سبز را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به سلیقه خود با موادی مثل سیر داغ، نعنا داغ، پیاز داغ و کشک آن را تزئین می کنیم. در آخر آش کدو سبز را به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.