طرز تهیه آش کشک

طرز تهیه آش کشک شیرازی طرز تهیه آش کشک رشته طرز تهیه آش کشک تهرانی طرز تهیه آش کشک برای 4 نفر طرز تهیه آش کشک اصفهانی طرز تهیه آش کشک همدان طرز تهیه آش کشک مازندرانی طرز تهیه آش کشک با برنج

آش کشک از غذاهای خاص و بسیار محبوب ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش کشک در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور گندم۱ پیمانه
برنج نیم دانه½ پیمانه
نخود½ پیمانه
لوبیا½ پیمانه
پیاز⅔ پیمانه
سیر۳ حبه
عصاره مرغ یا عصاره گوشت۲ ملاقه
نمک۲ و نیم قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
سبزی آش۵۰۰ گرم

طرز تهیه آش کشک

مرحله اول

برای تهیه آش کشک سنتی در ابتدای کار نخود و لوبیا را می شوییم تا گردو و غبارشان شسته شود، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ شب درون آب بمانند تا به خوبی خیس بخورند.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ حبوبات بهتر گرفته شود در طی این زمان آب آن ها را ۳ مرتبه عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان بلغور را به همراه برنج نیم دانه درون یک کاسه مناسب حاوی آب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم بلغور و برنج به مدت ۳ ساعت درون آب بمانند تا خیس بخورند. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس سیر را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه مقداری زردچوبه به پیاز و سیر اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا زردچوبه سرخ شود. در ادامه مخلوط بلغور و برنج را درون آبکش می ریزیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی بلغور خارج شود، سپس درون قابلمه حاوی پیاز و سیر اضافه می کنیم. در ادامه نخود و لوبیا را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس آن ها را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به اندازه ای که تمام مواد را در بر بگیرد، آب اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا آب جوش بیاید. در ادامه سبزی آش (تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و ترخون) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا زمانی که آب جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم، سپس یک قاشق چوبی روی قابلمه قرار می دهیم و درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم حبوبات درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

در این مرحله سبزی آش را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه زمانی که حبوبات کاملا پخته و نرم شدند نمک و عصاره گوشت یا مرغ را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

حالا سبزی را به آش اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه اجازه می دهیم آش به مدت ۳۰ دقیقه با درب باز جوش بزند تا جا بیوفتد. دقت کنید گاهی آش را هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان آش را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر روی آش را به سلیقه خود با مقداری پیاز داغ، نعنا داغ و سیر داغ تزئین می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 14 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.