طرز تهیه آش ماش

طرز تهیه آش ماش ساده طرز تهیه آش ماش یزدی طرز تهیه آش ماش اصفهانی طرز تهیه آش ماش بدون سبزی طرز تهیه آش ماش کرمانی طرز تهیه آش ماش شیرازی طرز تهیه آش ماش برای سرماخوردگی طرز تهیه آش ماش لری

آش ماش از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماش در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماش۱ پیمانه
برنج یا بلغور گندم۱ پیمانه
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
 لوبیا چشم بلبلی½ پیمانه
پیاز۱ عدد کوچک
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش ماش

مرحله اول

برای تهیه آش ماش مجلسی در ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس آن را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا برنج را می شوییم، سپس به همراه بلغور درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم درون آب بمانند تا خیس بخورند. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را درون قابلمه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه برنج و بلغور را به همراه لوبیا درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ماش را می شوییم، سپس درون قابلمه می ریزیم و به مقدار کافی آب و نمک به قابلمه حاوی مواد آش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم حبوبات درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که آش جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم، سپس آش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر آش ماش را به همراه نعنا داغ و پیاز دارغ تزئین می کنیم، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.