طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی در قابلمه طرز تهیه چیز کیک ژاپنی دونفره طرز تهیه چیز کیک ژاپنی بدون فر چیز کیک ژاپنی در پلوپز طرز تهیه چیز کیک ژاپنی شکلاتی طرز تهیه کیک ژاپنی علت ترک خوردن چیز کیک ژاپنی طرز تهیه چیز کیک ژاپنی شف طیبه

چیز کیک ژاپنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و خاص کشور ژاپن است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک ژاپنی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک ژاپنی
پنیر ماسکارپونه۲۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
شیر۱۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه½ قاشق غذاخوری
رنده پوست لیمو ترش½ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل۱ قاشق مرباخوری
تخم مرغ۶ عدد
نشاسته ذرت۲۰ گرم
آرد سفید۶۰ گرم
شکر دانه ریز۱۴۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک ژاپنی خوشمزه در ابتدای کار پنیر ماسکارپونه را به همراه کره و شیر درون یک کاسه مناسب و بزرگ می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد پنیری را با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه مواد پنیری را از روی حرارت غیر مستقیم بر می داریم، سپس پوست لیمو ترش را به همراه عصاره وانیل و آب لیمو ترش به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس دانه دانه به مواد پنیری اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد و نشاسته ذرت را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مواد پنیری اضافه می کنیم و با کمک لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شکر را طی ۳ مرحله به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ پف کند و ابری شود. در ادامه مواد پنیری را به تدریج به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را به آرامی مخلوط می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد و مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله درون و کف قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه چیز کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم. در ادامه درون یک ظرف بزرگ تر از قالب یک دستمال حوله ای قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا قالب را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم، سپس ظرف زیرین را با آب جوش پر می کنیم تا یک سوم قالب را پوشش بدهد. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند و بپزد.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان حرارت را به ۱۵۰ درجه سانتی گراد کاهش می دهیم، سپس اجازه می دهیم چیز کیک با این دما بپزد. توجه داشته باشید که چیز کیک باید به مدت ۳۰ دقیقه دیگر درون فر بماند.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم، سپس چیز کیک را از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه چیز کیک را به اندازه های دلخواه برش می زنیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 21 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.