طرز تهیه بلغور پلو

طرز تهیه بلغور پلو با رشته طرز تهیه بلغور پلو با گوجه طرز تهیه بلغور پلو با گوشت طرز تهیه بلغور پلو ترکیه طرز تهیه بلغور ساده بلغور پلو نی نی سایت طرز تهیه گندم پلو طرز تهیه دمی بلغور ترکیه

بلغور پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه خاورمیانه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بلغور پلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس سبز۱ و نیم لیوان
بلغور۲ لیوان
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ و نیم قاشق غذاخوری
روغن زیتون۵ تا ۶ قاشق غذاخوری
کره۱ و نیم قاشق غذاخوری
آب جوشبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه بلغور پلو

مرحله اول

برای تهیه بلغور پلو خوشمزه ابتدای کار عدس را می شوییم، سپس آبکش می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله سوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به پیاز و سیر اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه بلغور را می شوییم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا کره را به بلغور اضافه می کنیم، سپس ۲ تا ۳ لیوان آب جوش درون قابلمه می ریزیم و نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اندازه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا آب جوش بیاید. در ادامه زمانی که آب جوش آمد عدس را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حرارت را کم می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی بلغور تبخیر شود. در ادامه زمانی آب اضافی بلغور کشیده شد، درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم بلغور به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. در آخر پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس بلغور پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با پیاز داغ تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 24 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.