طرز تهیه فلفل پلو

طرز تهیه فلفل پلو طرز تهیه استانبولی با فلفل دلمه ای طرز تهیه فلفل پلو با گوشت طرز تهیه پلو فلفل دلمه ای طرز تهیه پلو دلمه فلفل پلو با مرغ انواع غذا با فلفل دلمه ای

فلفل پلو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فلفل پلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
سینه مرغ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۴ عدد
 پیاز۲ عدد متوسط
 ترخون خشک۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه فلفل پلو

مرحله اول

برای تهیه فلفل پلو مجلسی ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را می شوییم و به صورت نواری خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کتیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد. در ادامه فلفل دلمه ای را به سینه مرغ اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا ترخون خشک، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه برنج را می شوییم و به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک قابلمه حاوی ۵ پیمانه آب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع و زعفران دم کرده به برنج اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می هیم و اجازه می دهیم آب اضافی برنج کشیده شود. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس ته دیگ دلخواه را درون آن فیکس می کنیم. در ادامه زمانی که آب اضافی برنج کاملا کشیده شد، آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس مقداری برنج درون قابلمه می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از مواد میانی به صورت پخش روی برنج می ریزیم، سپس مجددا روی مواد را با برنج می پوشانیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم فلفل پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس غذا را درون قابلمه مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در آخر فلفل پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با فلفل دلمه ای تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.