طرز تهیه سیب پلو

طرز تهیه سیب پلو ساده طرز تهیه سیب پلو با شوید طرز تهیه سیب پلو قرمز طرز تهیه سیب پلو با گوجه طرز تهیه سیب پلو کته سیب پلو شیرازی سیب زمینی پلو با مرغ عکس سیب پلو کرمانشاهی

سیب پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه کرمانشاه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب پلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
سیب زمینى بزرگ۱ عدد
روغن مایعبه مقدار کافی
شوید خشک۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
مواد لازم برای مرغ
سینه یا ران مرغ۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
زردچوبه۱ قاشق مرباخوری
پودر تخم گشنیر۱ قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق مرباخوری
برگ بو و بادیان۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب پلو

مرحله اول

برای تهیه سیب پلو خوشمزه ابتدای کار سینه یا ران مرغ را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

حالا کف حاصل از گوشت مرغ را با قاشق جدا می کنیم، سپس حرارت را ملایم می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زردچوبه را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر تخم گشنیز، برگ بو و بادیان درون قابلمه حاوی گوشت مرغ می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد.

مرحله چهارم

حالا برنج را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و تا اندازه ای که یک بند انگشت روی برنج را بگیرد آب می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه نمک درون قابلمه حاوی برنج می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کند و برنج به خوبی نرم شود.

مرحله ششم

حالا زمانی که آب جوش آمد، شوید خشک را به برنج اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و زمانی که آب برنج کشیده شد حرارت را کم می کنیم. در ادامه روی درب قابلمه را تا دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم سیب پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. در ادامه برگ بو و بادیان را از قابلمه حاوی مرغ خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا گوشت مرغ را از آب مرغ جدا می کنیم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.

مرحله نهم

در این مرحله گوشت های مرغ را درون تابه قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم. در ادامه مقداری از آب مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله استاک مرغ زعفرانی را درون تابه به مرغ سرخ شده اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم استاک مرغ جوش بخورد تا غلیظ شود. پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب پلو را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله یازدهم

در نهایت سیب پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه سینه یا ران مرغ را کنار پلو قرار می دهیم و مقداری از سس مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به همراه ترشی یا ماست سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 8 بهمن 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.