طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه خانم گل اور فیلم طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه دونفره طرز تهیه باقالی پلو برای 4 نفر طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با رب طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه در زودپز طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک طرز تهیه باقالی پلو با گوشت نی نی سایت

باقالی پلو با ماهیچه یکی از غذاهای اعیانی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ماهیچه گوسفندی بزرگ۱ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
سیر۳ حبه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
چوب دارچین۱ عدد
برنج۱ و نیم پیمانه
باقالیبه مقدار کافی
شویدبه مقدار کافی

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

مرحله اول

برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن به آن اضافه می کنیم و ماهیچه گوسفندی را درون آن قرار می دهیم و به ۲ طرف ماهیچه کمی نمک می زنیم.

مرحله دوم

حالا دو طرف ماهیچه را به مدت ۱۵ دقیقه سرخ می کنیم، سپس از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس درون قابلمه ای که ماهیچه را سرخ کردیم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که نیازی به تفت دادن پیاز نیست، ماهیچه گوسفندی را روی پیاز ها قرار می دهیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و سیر را به صورت کامل درون قابلمه قرار می دهیم و مقداری فلفل سیاه می زنیم.

مرحله چهارم

حالا زعفران دم کرده را به همراه چوب دارچین به ماهیچه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و ۱ تا ۲ لیوان آب اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم گوشت ماهیچه به مدت ۴ ساعت کاملا بپزد. در ادامه باقالی پلو را درست می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون کاسه می ریزیم و آب را اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد برنج را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. ۲ دقیقه آخر پخت برنج، باقالی را اضافه می کنیم و زمانی که اطراف برنج نرم شد و کمی مغز آن گیر داشت آبکش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس یک سیب زمینی را به صورت حلقه ای برش می زنیم و به عنوان ته دیگ کف قابلمه فیکس می کنیم. در ادامه مقداری از باقالی پلو را روی سیب زمینی ها می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری شوید روی برنج می پاشیم و مجددا باقالی پلو می ریزیم، سپس این مراحل را به ترتیب انجام می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه برای عطری بهتر مقداری پودر دارچین روی برنج می ریزیم.

مرحله دهم

حالا یک سیر را برای این که بوی خامی باقالی را بگیرد وسط پلو قرار می دهیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم. حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در نهایت قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم باقالی پلو به مدت ۴۰ دقیقه دم بکشد. در آخر باقالی پلو را به همراه ماهیچه درون ظرف مورد نظر می ریزیم و با لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.