طرز تهیه رولت گوشت

طرز تهیه رولت گوشت ساده طرز تهیه رولت گوشت رزا منتظمی طرز تهیه رولت گوشت فرانسوی طرز تهیه رولت گوشت با خمیر طرز تهیه رولت گوشت نواب ابراهیمی طرز تهیه رولت گوشت رستورانی طرز تهیه رولت گوشت برای 4 نفر طرز تهیه رولت گوشت و مرغ

رولت گوشت یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت گوشت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
پیاز۳ عدد
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
زرشک۱ قاشق غذاخوری
کشمش۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو۱ قاشق غذاخوری
آلو خورشتی۱۰ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر تخم گشنیز و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه رولت گوشت

مرحله اول

برای تهیه رولت گوشت مجلسی ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست ۲ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه آرد سوخاری و نمک به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز و پودر سیر را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مواد رولت به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه مواد میانی رولت را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را به همراه مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود.

مرحله ششم

حالا مغز گردوی خرد شده را به همراه زرشک و کشمش به پیاز داغ اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه مواد رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی سطح کار را با سلفون می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی سطح سلفون را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس گوشت چرخ کرده را روی آن قرار می دهیم و به صورت مستطیلی باز می کنیم. در ادامه مواد میانی را روی رولت به صورت پخش می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا رولت را به کمک سلفون رول می کنیم و چند بار رولت را روی سطح کار با سلفون تکان می دهیم تا رولت فشرده شود، سپس دو طرف رولت را کاملا می پیچانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم و از سلفون خارج می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله دهم

حالا رولت را درون تابه قرار می دهیم و همه سمت های رولت را کاملا سرخ می کنیم. توجه داشته باشید در صورتی که حرارت تابه ملایم باشد رولت ترک می خورد. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس رنگ باز کند. در ادامه نمک، فلفل سیاه و به اندازه ۱ لیوان آب جوش به رب اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه می دهیم سس گوجه فرنگی جوش بیاید، سپس رولت را درون سس قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا پخته شود. در ادامه آلو های خورشتی را درون آب گرم قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله پس از گذشت ۱۵ دقیقه آلو های خیس خورده را درون سس اضافه می کنیم، سپس گاهی از مایه سس روی رولت می ریزیم تا خشک نشود. در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه رولت را از تابه خارج می کنیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت رولت گوشت را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سس رب گوجه فرنگی را روی رولت و اطراف آن می ریزیم. در آخر  رولت گوشت را با لیمو ترش تازه، جعفری و گوجه فرنگی تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.