طرز تهیه نمک پاره

طرز تهیه نمک پاره , دستور پخت نمک پاره

نمک پاره یکی از انواع خوراکی های پرطرفدار و ساده کشور هند است که با طعم ها و رنگ های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نمک پاره در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نمک پاره
آرد سفید۱ پیمانه
آرد سمولینا۲ قاشق غذاخوری
پودر فلفل سیاه¼ قاشق چایخوری
روغن جامد یا کره۲ قاشق غذاخوری
برگ ریحان۱۰ برگ
سیر۳ حبه
فلفل سبز۱ عدد
روغن، آب و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه نمک پاره

مرحله اول

برای تهیه نمک پاره به روش هندی ابتدای کار پوست سیر ها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و درون غذاساز قرار می دهیم. در ادامه ریحان را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

حالا فلفل سبز را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به همراه ریحان درون غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد سفید و آرد سمولینا را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس میکس ریحان و سیر را به همراه فلفل سیاه، نمک و روغن جامد به مخلوط آرد اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا به تدریج مقداری آب به خمیر اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیری چسبنده حاصل شود. در ادامه خمیر را به ۶ تا ۷ قسمت تقسیم می کنیم و چانه می گیریم، سپس چانه ها را روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هر چانه را به کمک وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس به صورت مستطیل های کوچک ۲ در ۶ سانتی متر برش می زنیم. در ادامه روی خمیر را برش های کوچکی ایجاد می کنیم تا هنگام سرخ شدن خرد نشوند.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که خمیر ها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه خمیر ها را درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نمک پاره ها را کاملا سرخ می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافه شان کشیده شود. در آخر نمک پاره ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 16 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.