طرز تهیه سرویسی گوشت

طرز تهیه سرویسی گوشت , دستور پخت سرویسی گوشت

سرویسی گوشت از ساندویچ های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سرویسی گوشت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی۴ عدد
نمک و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سرویسی گوشت

مرحله اول

برای تهیه سرویسی گوشت خوشمزه ابتدای کار گوشت گوساله را به صورت تکه های کوچک و یکسان خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و بعد با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز رنده شده را به همراه فلفل سیاه، نمک و آب لیمو ترش تازه به گوشت گوساله اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس روی گوشت را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان گوشت مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

حالا گوشت را به همراه پیاز درون تابه می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب گوشت کاملا تبخیر شود. در ادامه زمانی که گوشت کمی سرخ شد، نصف لیوان آب به گوشت اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم گوشت کاملا پخته و نرم شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم و پوست آن ها را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. زمانی که گوشت پخت گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مجددا حرارت را زیاد می کنیم و اجازه می دهیم گوجه فرنگی پخته و آب اضافی اش تبخیر شود. در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم و مواد را درون نان باگت به همراه خیار شور و کلم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.