طرز تهیه رولت تیرامیسو

طرز تهیه رولت تیرامیسو , دستور پخت رولت تیرامیسو

رولت تیرامیسو یکی از انواع شیرینی های بسیار جذاب و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت تیرامیسو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۶۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
نشاسته ذرت۲۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
آب جوش۲ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه۱۵ گرم
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
خامه قنادی۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۱۰۰ گرم

طرز تهیه رولت تیرامیسو

مرحله اول

برای تهیه رولت تیرامیسو به روش مجلسی ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه زرده تخم مرغ و سفیده تخم مرغ را جدا می کنیم و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا نصف پودر قند را درون الک می ریزیم و روی سفیده تخم مرغ الک می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ کاملا حجیم و ابری شود. در ادامه مابقی پودر قند را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر قند را روی زرده تخم مرغ الک می کنیم، سپس وانیل را به آن اضافه می کنیم و پس از آن زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ حجیم و کش دار شود.

مرحله چهارم

حالا نسکافه را به همراه پودر کاکائو با آب جوش مخلوط می کنیم، سپس به آرامی به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سفیده تخم مرغ را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با لیسک به یک سمت به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شده و پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه آرد را به همراه نشاسته ذرت و بکینگ پودر درون الک می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه رولت یکدست شوند. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه رولت را به صورت پخش درون سینی فر می ریزیم، سپس سینی را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های بین مایه رولت از بین برود. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم رولت به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان اجازه می دهیم رولت به مدت ۵ دقیقه درون فر خاموش بماند تا کمی از دمای آن کاسته شود.

مرحله نهم

حالا پس از گذشت ۵ دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم، سپس روی آن را با پارچه نم دار نخی می پوشانیم و اجازه می دهیم رولت به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا کاملا خنک شود. در ادامه روی سطح کار را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله دهم

در این مرحله مقداری پودر قند درون الک می ریزیم، سپس روی کاغذ روغنی الک می کنیم. در ادامه رولت را از قالب خارج می کنیم، سپس کاغذ روغنی را از پشت رولت جدا می کنیم و روی کاغذ روغنی حاوی پودر قند قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا رولت را به کمک کاغذ روغنی رول می کنیم، سپس رولت را با یک پارچه تمیز نخی می پوشانیم و اجازه می دهیم رولت به مدت ۱۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در همین حین مواد خامه کشی را آماده می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله خامه صبحانه را به همراه پنیر ماسکارپونه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط خامه کاملا فرم بگیرد. در ادامه رولت را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا اجازه می دهیم رولت به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط بماند، سپس رولت را باز می کنیم و مخلوط خامه را روی رولت می ریزیم و پس از آن خامه را با پالت روی رولت پخش می کنیم و مجددا رولت را رول می کنیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت اجازه می دهیم رولت به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه دلخواه برش می زنیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.