طرز تهیه رولت شکلاتی

فیلم طرز تهیه رولت شکلاتی طرز تهیه شیرینی رولت فرانسوی عکس شیرینی رولت شکلاتی طرز تهیه رولت شکلاتی سوئیسی طرز تهیه رولت شکلاتی بدون خامه

رولت شکلاتی یکی از انواع شیرینی های محبوب در میان ایرانیان است که در دسته بندی شیرینی های خامه ای یا تر قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم رولت شکلاتی
آرد قنادی۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
پودر قند½ لیوان/
آب جوش۵ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
خامه قنادیبه مقدار کافی

طرز تهیه رولت شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه رولت شکلاتی مجلسی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپرخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس الک می کنیم و نصف آن را به همراه وانیل به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را با قاشق در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آب جوش را به تدریج اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ و پودر قند روشن و کش دار شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید آب جوش را یک باره درون مخلوط زرده تخم مرغ اضافه نکنید، به دلیل آن که زرده تخم مرغ بر اثر حرارت می پزد. در ادامه باقی مانده پودر قند را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که سفیده تخم مرغ کاملا حجیم و پف دار شد هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا مایه رولت یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را به تدریج به مایه کیک اضافه می کنیم، سپس با لیسک به آرامی فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه فر را روی حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه درون یک قالب ۲۰ در ۳۰ را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس روی کاغذ روغنی را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه مایه رولت را درون سینی می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله روی مایه رولت را با لیسک کاملا صاف می کنیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم رولت به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. توجه داشته باشید زمان بیشتر باعث خشک شدن رولت می شود.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم، سپس یک پارچه نخی تمیز روی رولت قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه رولت خنک شود. در ادامه یک کاغذ روغنی به اندازه قالب روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله روی کاغذ روغنی مقداری پودر قند الک می کنیم، سپس رولت را از قالب خارج می کنیم و کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم. در ادامه رولت را روی پودر قند قرار می دهیم، سپس به کمک کاغذ روغنی رولت را رول می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا رولت را با کاغذ روغنی می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان با دور تند همزن برقی خامه قنادی را به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله سیزدهم

در این مرحله رولت را باز می کنیم و خامه قنادی را روی آن می ریزیم و با کمک پالت خامه را روی تمام سطح رولت پخش می کنیم تا سطح رولت را پوشش بدهد، سپس رولت را مجددا رول می کنیم و با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت اجازه می دهیم رولت به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و با چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.