طرز تهیه کتلت گیاهی

طرز تهیه کتلت گیاهی طرز تهیه کتلت گیاهی با سویا طرز تهیه کتلت گیاهی آسان وگان

کتلت گیاهی یکی از انواع غذاهای ساده و رژیمی بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت گیاهی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کنجاله سویا۱ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد بزرگ
آرد نخودچی۳ قاشق غذاخوری
آرد ذرت۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه، ادویه کتلت و نمکبه مقدار کافی
تخم گشنیز، پولبیبر و زیرهبه مقدار کافی
کنجد سبوس دار و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت گیاهی

مرحله اول

برای تهیه کتلت گیاهی ساده و رژیمی ابتدای کار کنجاله سویا را درون یک کاسه حاوی آب جوش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم کنجاله سویا به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا خیس بخورد و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت ۵ دقیقه کنجاله سویا را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شده، سپس با دست فشار می دهیم تا آب میان بافتی آن کاملا خارج شود. در ادامه کنجاله سویا را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که کنجاله سویا کاملا له شد آن را درون یک کاسه مناسب و بزرگ تر می ریزیم. در ادامه پوست پیاز و سیب زمینی ها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و هر دو را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی و پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس به کنجاله سویا اضافه می کنیم. در ادامه آرد ذرت، آرد نخودچی، زردچوبه، ادویه کتلت، نمک، تخم گشنیز، پولبیبر، زیره و کنجد سبوس دار را به کنجاله سویا می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مواد کتلت را با هم مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مایه کتلت به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

در این مرحله پس از گذشت این زمان مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله هفتم

در نهایت مقداری از مایه کتلت بر می داریم، سپس در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم و درون تابه قرار می دهیم. در ادامه کتلت ها را سرخ می کنیم، سپس به همراه نان تازه و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.