طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی طرز تهیه مرغ فسنجونی فیلم طرز تهیه جوجه فسنجونی طرز تهیه جوجه فسنجونی تابه ای

جوجه کباب فسنجانی یکی از انواع کباب های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم ترش یا ملس درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ کیلو گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
رب انار رقیق۱ فنجان
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب فسنجانی ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا مغز گردو را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه پیاز، روغن مایع، رب انار، سس مایونز، نمک و فلفل سیاه به سینه مرغ اضافه می کنیم. در ادامه مواد را مخلوط می کنیم تا سینه مرغ به طعم دهنده ها آغشته شود.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ مزه دار شده را به همراه تمام مواد درون یک نایلون بزرگ می ریزیم، سپس درب نایلون را محکم گره می زنیم. در ادامه اجازه می دهیم مواد جوجه کباب به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال بماند تا مزه دار شود.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان جوجه کباب مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس به صورت یکدست به سیخ می کشیم. در ادامه ذغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم، سپس سیخ ها را روی منقل قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا جوجه ها به صورت یکدست بپزند. در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی و فلفل سبز را نیز به سیخ می کشیم و در کنار جوجه ها روی منقل قرار می دهیم تا کباب شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه جوجه ها به طور کامل کباب شدند، آنها را سیخ خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت گوجه و فلفل کبابی را درون ظرف قرار داده و به سلیقه خود به همراه برنج یا نان سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : جمعه 9 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.