طرز تهیه کتلت آبادانی

طرز تهیه کتلت آبادانی , دستور پخت کتلت آبادانی ساده

کتلت آبادانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده شهر آبادان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت آبادانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
سماق، پولبیبر و فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
کنجد سفید۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کتلت آبادانی

مرحله اول

برای تهیه کتلت آبادانی به روش ساده ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی و پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی و پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی شان کاملا گرفته شود، سپس به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه آرد نخودچی را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سماق را به همراه پولبیبر، فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و پودر دارچین به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا مواد کتلت ترکیب و یکدست شوند و پس از آن روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مایه کتلت به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد هم بروند. در ادامه پس از گذشت این زمان مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه مجددا مایه کتلت را ورز می دهیم تا منسجم شود، سپس مقداری از مایه کتلت بر می داریم و به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله ششم

حالا مایه کتلت را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. تمام مایه کتلت را به همین صورت آماده کرده و سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کتلت های سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کتلت ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه گوجه و سیب زمینی سرخ شده سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.