طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی

طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی , دستور پخت اسپاگتی با تن ماهی

اسپاگتی با تن ماهی از غذاهای خوشمزه و فوری دانشجویی است که خیلی سریع آماده سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسپاگتی۴۰۰ گرم
کنسرو تن ماهی۲ قوطی
فلفل دلمه ای۱ عدد
مرزه خشک (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد متوسط
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه اسپاگتی با تن ماهی ساده ابتدای کار کنسرو تن ماهی را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم تن ماهی به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه جداگانه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه مقداری نمک، زردچوبه و مقداری روغن مایع درون آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که آب جوش آمد، اسپاگتی را به آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. در همین حین پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را اضافه می کنیم. در ادامه تن ماهی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس روغن یکی از کنسرو ها را درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس روغن تن ماهی باقی مانده را جدا می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تن ماهی را درون تابه اضافه می کنیم، سپس زردچوبه و فلفل سیاه را به تن ماهی اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه رب گوجه فرنگی به تن ماهی اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و پس از آن رنگ باز کند.

مرحله هفتم

در این مرحله مرزه را به تن ماهی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر مرزه آزاد شود. در ادامه پس از گذشت ۱۰ دقیقه اسپاگتی را از روی حرارت بر می داریم، سپس آبکشی می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هشتم

حالا روغن تن ماهی باقی مانده را درون قابلمه می ریزیم و ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم، سپس یک لایه اسپاگتی درون قابلمه می ریزیم و مخلوط تن ماهی را به صورت پخش روی اسپاگتی اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار داده و قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم اسپاگتی به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. در ادامه زمانی که اسپاگتی دم کشید حرارت را خاموش می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سالاد فصل سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 24 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.