طرز تهیه پای اسپاگتی

طرز تهیه پای اسپاگتی , دستور پخت پای اسپاگتی

پای اسپاگتی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پای اسپاگتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسپاگتی۱۲۰ گرم
کره۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاری۲ قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان۱ پیمانه
مواد لازم برای مواد میانی
پیاز متوسط۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۲ پیمانه
ریحان۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای سس پنیر
پنیر ریکوتا یا پنیر خامه ای۱ پپمانه
تخم مرغ۱ عدد
پونه کوهی۱ قاشق چایخوری
پنیر پیتزا ۱ و نیم پیمانه

طرز تهیه پای اسپاگتی

مرحله اول

برای تهیه پای اسپاگتی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و روغن مایع درون آب می ریزیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه اسپاگتی را به ۳ قسمت تقسیم کرده و خرد می کنیم، سپس درون آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۷ دقیقه پخته شود.

مرحله سوم

حالا پس از گذشت این زمان اسپاگتی را درون آبکش می ریزیم، سپس آبکشی می کنیم. در ادامه آسپاگتی را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس به آن کره اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر رنده شده را به همراه پودر سوخاری، تخم مرغ و پنیر پارمزان به اسپاگتی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا مخلوط اسپاگتی را درون یک قالب مناسب می ریزیم، سپس روی آن را کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه مقداری پودر سوخاری روی اسپاگتی می ریزیم و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

در این مرحله مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پیاز را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. حالا سس کچاپ را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سس کچاپ را کمی تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود. در ادامه ریحان را می شوییم، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله ریحان خرد شده را به مواد میانی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر ریحان آزاد شود، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم مواد خنک شود. در ادامه پس از گذشت ۲۰ دقیقه اسپاگتی را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا سس پنیر را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پنیر خامه ای یا پنیر ریکوتا را به همراه پونه کوهی و تخم مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت پنیر خامه ای باز شود و مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله سس پنیر را روی اسپاگتی می ریزیم و با قاشق روی تمام سطح اسپاگتی پخش می کنیم. در ادامه مواد گوشتی را روی سس پنیر می ریزیم و مجددا با قاشق پخش می کنیم تا روی سس پنیر را پوشش بدهد.

مرحله دوازدهم

حالا روی مواد گوشتی را با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس مجددا قالب را درون فر با درجه ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا کاملا آب شود. پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم پای اسپاگتی به مدت ۳ دقیقه گریل شود تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان پای اسپاگتی را از فر خارج می کنیم، سپس با جعفری خرد شده تزئین می کنیم. در آخر پای اسپاگتی را با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.