طرز تهیه مربای کامکوات

طرز تهیه مربای کامکوات رزا منتظمی طرز تهیه مربای کامکوات با اهک طرز تهیه مربای کامکوات تصویری طرز تهیه مربای کامکوات خانم اردستانی مربای کامکوات ساناز مینایی علت سفت شدن مربای کامکوات طرز تهیه مربای کامکوات خانم گلاور طرز تهیه مربا کامکوات مامی سایت

مربای کامکوات یکی از انواع مرباهای پرطرفدار استان مازندران است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کامکوات در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مربای کامکوات
کامکوات۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آب۲ لیوان
آب پرتقال شیرین۱ لیوان
رنده پوست پرتقال۱ قاشق چایخوری
پودر هلنوک قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری
یخبه مقدار کافی

طرز تهیه مربای کامکوات

مرحله اول

برای تهیه مربای کامکوات ساده در ابتدای کار کامکوات ها را از عرض برش می زنیم و هسته های آن ها را خارج می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید.

مرحله دوم

زمانی که آب به نقطه جوش رسید، کامکوات ها را درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۵ تا ۷ دقیقه درون آب جوش بمانند. پس از گذشت این زمان کامکوات ها را درون آبکش می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه این مراحل را به ترتیب ۳ مرتبه انجام می کنیم تا تلخی کامکوات ها گرفته شود. پس از انجام این مراحل کامکوات ها را درون یک کاسه حاوی آب و یخ ریخته، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت استراحت کنند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت زمانی که تلخی کامکوات ها کاملا رفع شد، شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا جوش بیاید و ذرات شکر درون آب حل شود.

مرحله پنجم

زمانی که شکر کاملا حل و شهد شفاف شد، آب پرتقال را برای طعمی بهتر به همراه کامکوات ها درون قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم کامکوات ها درون شهد بمانند تا شهد غلیظ شده و به قوام برسد.

مرحله ششم

توجه داشته باشید برای اینکه مربا ظاهری شفاف داشته باشد، کف روی آن را با قاشق جدا کرده و دور بریزید. روشی دیگر برای از بین رفتن کف روی مربا این است که می توانید ۱ قاشق سوپخوری کره به آن اضافه کنید.

مرحله هفتم

پس از اینکه مربا کمی قوام پیدا کرد، رنده پوست پرتقال را به همراه پودر هل به قابلمه می افزاییم و اجازه می دهیم مربا به قوام مناسب برسد. در ادامه ۱۵ دقیقه آخر پخت برای جلوگیری از شکرک زدن مربا آب لیمو ترش را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۵ دقیقه زعفران دم کرده را به دلیل رنگ بهتر مربا به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه دیگر جوش بخورد. توجه داشته باشید مربا پس از نگهداری درون یخچال قوام بیشتری پیدا می کند.

مرحله نهم

زمانی که مدت پخت مربا به اتمام رسید، قابلمه را از روی حرارت کار می گذاریم، سپس اجازه می دهیم در فضای آشپزخانه بماند تا با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت مربا را درون ظرف می ریزیم و درب آن را برای جلوگیری از ورود هوا محکم می بندیم. در ادامه مربا را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ روز استراحت کند تا جا بیفتد. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 خرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.