طرز تهیه دمپخت میگو

طرز تهیه دمپخت میگو جنوبی طرز تهیه دمپخت میگو خشک دمپخت میگو عربی فیلم طرز تهیه دمپخت میگو

دمپخت میگو یکی از انواع غذاهای سنتی جنوب کشورمان است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمپخت میگو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
برنج۳ پیمانه
میگو۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۱ بوته
سبزی معطر۳۰۰ گرم
نمک، ادویه بوشهری و روغن مایعبه مقدار کافی
زردچوبه، فلفل سیاه و پودر لیمو عمانیبه مقدار کافی

طرز تهیه دمپخت میگو

مرحله اول

برای تهیه دمپخت میگو خوشمزه در ابتدای کار سبزی معطر (شوید، گشنیز و کمی شنبلیله) را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع به قابلمه می افزاییم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه پیاز را کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سبزی را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که سبزی کاملا سرخ شد، سیرها را به صورت ریز رنده می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه یک شکافت نازک پشت کمر میگوها ایجاد کرده و رگ سیاه رنگ را خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا میگوها را به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه میگوهای شسته شده را به قابلمه می افزاییم و تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهند، سپس مقداری نمک و زردچوبه به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه مقداری ادویه بوشهری، فلفل سیاه و پودر لیمو عمانی به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. حالا ۴ پیمانه آب به قابلمه می افزاییم و اجازه می دهیم جوش بیاید، سپس برنج را می شوییم.

مرحله ششم

زمانی که آب جوش آمد، برنج را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج درون آب جوش بماند تا آب اضافی درون قابلمه تبخیر شود. پس از اینکه آب اضافی درون قابلمه تبخیر شد درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

حالا دم کنی را روی قابلمه قرار داده، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن می گذاریم. در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن قرار داده و اجازه می دهیم دمپخت به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس دمپخت را مخلوط می کنیم. در نهایت دمپخت را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سیر ترشی یا سالاد فصل سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.