طرز تهیه کوکی پسته ای

طرز تهیه کوکی پسته ای , دستور پخت کوکی پسته ای

کوکی پسته ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که با دستور های متفاوتی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی پسته ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی پسته ای
آرد نول۲۲۰ گرم
شکر قهوه ای۱۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
مغز پسته۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
جوش شیریننوک قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی پسته ای

مرحله اول

برای تهیه کوکی پسته ای خوشمزه از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپرخانه قرار می دهیم تا دمای آنها با محیط هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره نرم را به همراه شکر قهوه ای درون یک کاسه مناسب ریخته و با قاشق مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل، نمک و جوش شیرین به کاسه می افزاییم و کمی با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط کره را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. در بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. حالا آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

پس از ۳ مرتبه الک کردن مخلوط آرد، آنرا یکباره به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا مجددا کاسه را با لیسک دورگیری می کنیم تا خمیر وسط کاسه جمع شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید ورز دادن خمیر باعث به روغن افتادن آن می شود. در ادامه مغز پسته را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مغز پسته درون خمیر پخش شود.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از خمیر کوکی برداشته و در دست گرد می کنیم. حالا روی خمیر فشار می دهیم تا کمی تخت شوند، سپس درون سینی فر می چینیم.

مرحله هفتم

حالا به همین ترتیب کوکی ها را فرم داده و با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. در ادامه برای تزیین به دلخواه یک مغز پسته روی خمیر کوکی قرار می دهیم، سپس سینی را طبقه میانی فر می گذاریم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده، سپس بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

زمانی که کوکی ها کاملا خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت برای نگهداری کوکی ها آنها را درون ظرف درب بسته گذاشته و در دمای محیط نگهداری کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.