طرز تهیه خورش غوره مسما

طرز تهیه خورش مرغ و غوره طرز تهیه خورش غوره مسما با گوشت طرز تهیه غوره مسما دونفره زمان ریختن غوره در خورشت طرز تهیه خورش غوره بادمجان طرز تهیه خورش غوره بادمجان با مرغ خورش غوره بادمجان با مرغ دونفره خورش غوره مازندرانی

خورش غوره مسما یکی از انواع غذاهای سنتی کشورمان است که با دستور پخت های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش غوره مسما در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۸۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
بادمجان۴ عدد متوسط
گوجه فرنگی۲ عدد
غوره½ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
نمک و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش غوره مسما

مرحله اول

برای تهیه خوش غوره مسما خوشمزه در ابتدای کار مقداری نمک و زردچوبه روی سینه و ران مرغ می پاشیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینه و ران مرغ را درون قابلمه قرار داده و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و زمانی که مرغ کاملا سرخ شد به قابلمه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر دارچین به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها گرفته شود. حالا به اندازه ای که روی سینه و ران مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم گوشت تکه های مرغ کاملا پخته شود. در این فاصله پوست بادمجان ها را جدا کرده و به مدت ۳۰ دقیقه درون یک کاسه حاوی آب و نمک قرار می دهیم تا تلخی آنها بر طرف شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان بادمجان ها را از آب و نمک خارج کرده، سپس با دست فشار می دهیم تا آب میان بافتی اش خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا بادمجان ها را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ کرده، سپس از تابه خارج می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و درون همان تابه که بادمجان را سرخ کردیم اضافه کرده و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه غوره را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. زمانی که پخت سینه و ران مرغ تکمیل شد، بادمجان های سرخ شده را به همراه گوجه فرنگی و غوره به قابلمه می افزاییم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری فلفل سیاه و پودر دارچین به صورت پخش روی بادمجان ها و گوجه فرنگی ها می ریزیم، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

در نهایت خورش غوره مسما را به همراه گوجه فرنگی و بادمجان سرخ شده درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه زرشک پلو و سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان. بنا بر سلیقه می توانید از پوره گوجه فرنگی نیز درون خورش استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 خرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.