طرز تهیه دسر طالبی

طرز تهیه دسر طالبی با بستنی طرز تهیه دسر طالبی با ژله طرز تهیه دسر شیر طالبی دسر طالبی بستنی دسر طالبی با نشاسته دسر طالبی بدون خامه

دسر طالبی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و خوش طعم است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر طالبی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر طالبی
طالبی۱ عدد کوچک
شیر½ لیوان
شکر½ لیوان
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب جوش۳ لیوان
آب سرد⅓ لیوان
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
بستنی وانیلی۳ قاشق غذاخوری
ژله طالبی۲ بسته

طرز تهیه دسر طالبی

مرحله اول

برای تهیه دسر طالبی خوشمزه در ابتدای کار یک قالب میان تهی انتخاب کرده، سپس درون آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم. حالا به سراغ درست کردن کرم طالبی می رویم.

مرحله دوم

برای این منظور ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند. در ادامه کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا شفاف شود.

مرحله سوم

حالا پوست طالبی را جدا کرده و به اندازه های کوچک خرد می کنیم، سپس به همراه ژلاتین، شکر، خامه صبحانه، شیر و بستنی وانیلی درون مخلوط کن ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در ادامه قالب را از فریزر خارج کرده و مایه کرم طالبی را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کرم طالبی کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان ژله طالبی را آماده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ژله طالبی را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کاسه را روی حرارت بخار آب بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود. زمانی که ذرات ژله حل شد آنرا از روی حرارت بخار آب بر می داریم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم ژله طالبی کاملا با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه قالب را از یخچال خارج کرده، سپس لبه های ژله کرم طالبی را به سمت مرکز می کشیم تا از لبه های قالب جدا شود و درون قالب تکان بخورد.

مرحله هفتم

در ادامه ژله به دمای محیط رسیده را به آرامی درون قالب می ریزیم، سپس ژله کرم طالبی را کمی تکان می دهیم تا ژله طالبی اطراف آن را کاملا در بر گرفته و کرم طالبی درون قالب شناور باشد. حالا مجددا قالب را درون یخچال می گذاریم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم ژله به مدت ۴ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس اطراف ژله را با چاقو جدا کرده و دسر را درون ظرف سرومان بر می گردانیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.