طرز تهیه دسر آلبالویی

طرز تهیه دسر آلبالویی دسر آلبالو با بیسکویت دسر آلبالو ترکیه دسر البالو با خامه دسر آلبالو با شیر

دسر آلبالویی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر آلبالویی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر آلبالویی
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری سرپر
آرد۱ قاشق غذاخوری سرپر
شکر۱ لیوان سرخالی
شیر۴ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
کره۱ قاشق غذاخوری
وانیل شکری۱ بسته
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
مواد لازم سس آلبالویی
آلبالو یخ زده۲ لیوان
شکر۵ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق مرباخوری
کره۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه دسر آلبالویی

مرحله اول

برای تهیه دسر آلبالویی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه آرد، نشاسته ذرت و تخم مرغ درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر به طور کامل حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوط شیر غلیظ شود. زمانی که مخلوط شیر به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس کره و وانیل را به آن می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مایه دسر را به صورت مداوم هم می زنیم تا وانیل و کره کاملا حل شوند. در ادامه اجازه می دهیم مایه دسر در دمای محیط بماند تا کمی از دمای آن کاسته شود، سپس خامه صبحانه را به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مایه دسر را به مدت ۵ دقیقه بدون وقفه هم می زنیم تا خامه به صورت یکدست درون مایه پخش شود. در ادامه ظرف های سرومان را انتخاب کرده، سپس به اندازه که ۱ بند انگشت از سطح ظرف فاصله داشته باشد از مایه دسر می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به سراغ آماده کردن سس آلبالویی می رویم، برای این منظور آلبالو یخ زده را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آلبالو آب انداخته و جوش بیاید.

مرحله ششم

زمانی که مخلوط آلبالو جوش آمد نشاسته ذرت را با کمی آب مخلوط کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم. حالا اجازه می دهیم سس کمی بپزد و در آخر پخت کره را اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

حالا سس آلبالویی را به صورت داغ روی مایه دسر می ریزیم، سپس اجازه می دهیم در دمای محیط استراحت کند تا کمی از دمای سس کاسته شود. در نهایت دسر را به مدت ۴ ساعت درون یخچال می گذاریم تا کاملا سفت شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 31 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.