طرز تهیه قرابیه اسفناج

طرز تهیه قرابیه اسفناج , دستور پخت قرابیه اسفناج

قرابیه اسفناج یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ترکیه ای است که با طعم های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه اسفناج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم قرابیه اسفناج
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع⅓ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
برگ اسفناج۱۵ برگ
آرد۳ لیوان
پودر قند⅓ لیوان
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قرابیه اسفناج

مرحله اول

برای تهیه قرابیه اسفناج خوشمزه در ابتدای کار برگ های اسفناج را شسته، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود. زمانی که اسفناج کاملا خشک شد، آنرا درون غذاساز می ریزیم.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به غذاساز اضافه کرده و میکس می کنیم تا اسفناج کاملا پوره شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله آب لیمو ترش تازه را به همراه نشاسته ذرت، مخلوط پوره اسفناج و بکینگ پودر به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و مجددا با هم زن دستی به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس آرد را به تدریج و کنترل شده به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم. زمانی که خمیری نرم و کمی چسبناک حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه روی کاسه را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا چسبندگی آن به حداقل ترین حد ممکن برسد. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله ششم

پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری از خمیر قرابیه جدا کرده و در دست به صورت گرد فرم می دهیم. در ادامه خمیرهای گرد شده را درون پودر قند می غلطانیم تا پودر قند سطح خمیر را کاور کند.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای فرم داده شده را درون سینی فر می چینیم. حالا سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند.

مرحله هشتم

زمانی که اطراف قرابیه ها کمی طلایی شد، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم بدون دست زدن به قرابیه ها کاملا خنک شوند. پس از خنک شدن قرابیه آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.