طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی با پودر ژلاتین طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی بدون ژلاتین طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی بدون شکر طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی آپارات طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی با عسل طرز تهیه مارمالاد با نشاسته مارمالاد توت فرنگی رزا منتظمی طرز تهیه مارمالاد توت سیاه

مارمالاد توت فرنگی مارمالاد توت فرنگی یکی از انواع مارمالادهای خوشمزه و خوش عطر است که معمولا به عنوان تزیین برخی از شیرینی ها و کیک ها از آن استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد توت فرنگی
توت فرنگی۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
ژلاتین۱ بسته
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار توت فرنگی ها را شسته، سپس روی یک پارچه تمیز نخی قرار می دهیم تا رطوبت اضافی شان کاملا کشیده شوند. حالا توت فرنگی ها را به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

حالا اسلایس های توت فرنگی را به همراه نصف مقدار شکر به صورت لایه ای درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس درب قابلمه را بسته و به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا توت فرنگی ها آب بیندازند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از یخچال خارج کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بجوشد، سپس مابقی شکر را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه کف روی توت فرنگی ها را با کف گیر جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید جمع کردن کف روی توت فرنگی ها باعث می شود در نهایت مارمالاد کاملا شفافی داشته باشیم. در ادامه توت فرنگی های درون قابلمه را با گوشت کوب برقی میکس می کنیم تا کاملا له و پوره شوند.

مرحله پنجم

زمانی که شهد توت فرنگی ها کمی قوام پیدا کرد، ژلاتین را در مقداری آب حل کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. پس از گذشت ۱ دقیقه آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مارمالاد کاملا خنک شود، سپس آنرا درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم. در نهایت مارمالاد توت فرنگی را در یک جای خشک و خنک نگهداری کرده و برای تزیین بعضی از شیرینی ها از آن استفاده می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.