طرز تهیه دسر توت فرنگی

طرز تهیه دسر توت فرنگی در برنامه خوشمزه طرز تهیه دسر توت فرنگی با ژلاتین طرز تهیه دسر توت فرنگی شیبابا طرز تهیه دسر توت فرنگی ساده طرز تهیه دسر توت فرنگی با شیر طرز تهیه دسر توت فرنگی با خامه دسر توت فرنگی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر توت فرنگی فرمند

دسر توت فرنگی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لاکچری است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر توت فرنگی
شیر۲ پیمانه
شکر½ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شکلات سفید۱۰۰ گرم
خامه قنادی۱۵۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
بیسکویت پتی بور۲ بسته
مربا یا مارمالاد توت فرنگیبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه دسر توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر، نشاسته ذرت، زرده تخم مرغ و وانیل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم و بدون وقفه هم می زنیم تا مایه درون قابلمه به غلظت فرنی برسد. زمانی که مایه دسر به غلظت مطلوب رسید، شکلات سفید را خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مایه دسر را به خوبی هم می زنیم تا شکلات با حرارت مایه ذوب شده و با مایه دسر کاملا ترکیب و تلفیق شود. در ادامه اجازه می دهیم مایه دسر با دمای محیط هماهنگ شود، سپس روی قابلمه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مایه دسر استراحت کرده و به خوبی خنک شود. در ادامه خامه قنادی را به مدت ۳۰ دقیقه در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کمی آب شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا کاملا فرم بگیرد. پس از گذشت زمان استراحت مایه دسر، آنرا از یخچال خارج کرده و درون یک کاسه ترجیحا فلزی می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مایه دسر را با دور تند همزن برقی هم می زنیم، سپس در حین هم زدن خامه قنادی فرم گرفته را به تدریج به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه دسر و خامه قنادی با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله لیوان های سرومان را انتخاب می کنیم، سپس بیسکویت ها را کمی خرد کرده و یک لایه درون آنها می ریزیم. در ادامه روی خرده بیسکویت ها مایه دسر ریخته و روی مایه دسر را با مارمالاد توت فرنگی می پوشانیم.

مرحله هشتم

حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا گنجایش لیوان ها پر شود، سپس لیوان ها را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان دسر را با توت فرنگی و خامه قنادی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.