طرز تهیه دختر لوس

طرز تهیه دختر لوس یعنی چی داستان غذای دختر لوس دختر لوس نی نی سایت آموزش دختر لوس

دختر لوس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که اصالت آن به گیلان تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دختر لوس در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۵ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
سیر۴ حبه
پودر گردو۱۰۰ گرم
رب انار ترش۱ قاشق غذاخوری
خالواش۱٫۵ قاشق غذاخوری
چوچاق۱٫۵ قاشق غذاخوری
آب انار ترش یا آبغورهبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و گلپربه مقدار کافی

طرز تهیه دختر لوس

مرحله اول

برای تهیه دختر لوس خوشمزه در ابتدای کار گوجه فرنگی ها و بادمجان ها را شسته، سپس روی حرارت گاز یا زغال قرار می دهیم تا کبابی و مغز پخت شوند. در ادامه پوست بادمجان ها و گوجه فرنگی ها را کاملا جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا گوجه فرنگی و بادمجان را به صورت جداگانه ساطوری کرده و کنار می گذاریم. در ادامه چوچاق و خالواش را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله سبزیجات معطر را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب میان بافتی شان تبخیر شود، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبزی معطر کاملا سرخ و تغییر رنگ بدهد.

مرحله چهارم

حالا یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس سیر را به صورت ریز رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه سیر را کمی تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود.

مرحله پنجم

در ادامه سبزی سرخ شده را به تابه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن، پودر گردو را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی گردو از بین برود. حالا رب انار را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پوره بادمجان را به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم و پس از ۳ دقیقه تفت دادن گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و گلپر به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه مواد دختر لوس را به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا به روغن بیفتد، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. در نهایت دختر لوس را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به دلخواه با مغز گردو خرد شده تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.