طرز تهیه ماقوت

طرز تهیه ماقوت با شیره طرز تهیه ماقوت شیشه ای طرز تهیه ماقوت مشهدی طرز تهیه ماقوت کاکائویی طرز تهیه ماقوت ساده سفید طرز تهیه ماقوت با نشاسته و شیر طرز تهیه ماقوت با نشاسته ذرت طرز تهیه ماقوت یزدی برای ۴ نفر

ماقوت یکی از انواع دسرهای خوشمزه و سنتی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماقوت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم ماقوت
آب۳ پیمانه
نشاسته گل۵ قاشق غذاخوری
شکر۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه ماقوت

مرحله اول

برای تهیه ماقوت خوشمزه در ابتدای کار نشاسته ذرت را به همراه نصف پیمانه آب سرد درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی با همزن دستی مخلوط می کنیم تا نشاسته درون آب حل شود، سپس از صافی رد می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که نشاسته ذرت کاملا یکدست شد، مابقی آب سرد را به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا نشاسته به مدت ۱ دقیقه بجوشد. پس از گذشت این زمان بلافاصله حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله سوم

حالا شکر را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. در ادامه مایه ماقوت را به صورت مداوم و بدون وقفه هم می زنیم تا به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله چهارم

زمانی که مایه ماقوت غلیظ شد، گلاب را به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. پس از گذشت ۱ تا ۲ دقیقه مایه ماقوت را درون ظرف های مورد نظرمان ریخته و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله پنجم

حالا ظرف های سرومان را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ماقوت به خوبی خنک و سفت شود. پس از گذشت این زمان ظرف های سرومان را از یخچال خارج کرده و به همراه خلال پسته و گل محمدی تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.