طرز تهیه مشکوفی

طرز تهیه مشکوفی ساده با اب طرز تهیه مشکوفی ساده با نشاسته طرز تهیه مشکوفی کاکائویی طرز تهیه مشکوفی برای ۴نفر فیلم طرز تهیه مشکوفی طرز تهیه مشکوفی برای 10 نفر طرز تهیه مشکوفی زعفرانی طرز تهیه مشکوفی با ژله

مشکوفی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که اصالت آن به استان مازندران تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مشکوفی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مشکوفی
شیر۳ لیوان
نشاسته گل۴ قاشق غذاخوری
شکر½ لیوان
کره۲۵ گرم
گلاب¼ پیمانه
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری سرپر
خلال بادامبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه مشکوفی

مرحله اول

برای تهیه مشکوفی خوشمزه در ابتدای کار مقداری خلال بادام را به همراه گلاب درون یک کاسه مناسب ریخته و اجازه می دهیم خلال بادام خیس بخورد. حالا شیر و نشاسته گل را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه شیر را به خوبی هم می زنیم تا نشاسته کاملا حل شود، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر گرم شود. حالا شکر را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکر حل شود، سپس کره را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم. حالا مخلوط خلال بادام و گلاب را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که مایه مشکوفی به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا خامه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا خامه درون مایه پخش شود، سپس مایه مشکوفی را به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری زعفران دم کرده به یکی از قسمت های مایه مشکوفی می افزاییم، سپس هم می زنیم تا مایه زعفرانی شود. حالا مقداری از مایه سفید رنگ درون لیوان های سرومان ریخته و روی آنرا صاف می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مایه زعفرانی را روی مایه سفید ریخته و به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود. در نهایت دسر مشکوفی را به همراه توت فرنگی اسلایس شده تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.