طرز تهیه کاپ کیک کاکائویی

طرز تهیه کاپ کیک کاکائویی طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با فر طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی در قابلمه

کاپ کیک کاکائویی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که برای پذیرایی در مهمانی های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک کاکائویی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک کاکائویی
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱٫۵ لیوان
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه فوری۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
شکر دانه ریز½ پیمانه
شیر ولرم½ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کاپ کیک کاکائویی

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک کاکائویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر دانه ریز و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه شیر را به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی در حد ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد را به همراه پودر نسکافه فوری، نمک، بکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد خشک را طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در آخر مایه کیک را با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درون قالب مافین را با کاغذهای کپسولی می پوشانیم، سپس دو سوم گنجایش کاغذها را با مایه کیک پر می کنیم. در ادامه به دلخواه مقداری مغز تخمه روی مایه کیک ریخته و قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم کاپ کیک ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. توصیه می شود کاپ کیک ها را بیش از حد نپزید تا سفت نشوند. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و کاپ کیک ها را از قالب جدا می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شوند و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.