طرز تهیه دسر آناناس

طرز تهیه دسر آناناس طرز تهیه دسر آناناس با ژله دسر آناناس مجلسی

دسر آناناس یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد و رسپی های مختلفی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر آناناس در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر آناناس
شیر۱٫۵ پیمانه
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق مرباخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
ماست پرچرب شیرین½ پیمانه
کمپوت آناناس۱۵۰ گرم
آب آناناس¾ پیمانه
شکر½ پیمانه
پودر نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شیر خشک۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر آناناس

مرحله اول

برای تهیه دسر آناناس خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه پودر ژلاتین، خامه صبحانه، شکر، پودر نشاسته ذرت، شیر خشک و ماست درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که مواد درون شیر حل شدن، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا مخلوط شیر از اطراف قابلمه ریز بجوشد. پس از اینکه مخلوط شیر جوش آمد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم کمی از مایه دسر کاسته شود، سپس وانیل را به همراه آب آناناس به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه یکدست شود. در ادامه آناناس را به صورت مکعبی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس مایه دسر را درون آن می ریزیم. در ادامه قالب را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شده و ببندد.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان، قالب را از یخچال خارج کرده و اطراف دسر را با چاقو از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت دسر را به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.