طرز تهیه باقلوا شعریه

طرز تهیه باقلوا شعریه رولی طرز تهیه شعریه ساده طرز تهیه شعریه بدون شیرعسلی فیلم طرز تهیه باقلوا شعریه طرز تهیه شعریه با شیرعسلی طرز تهیه شعریه اهوازی طرز تهیه باقلوا شعریه قالبی طرز تهیه شعریه با ورمیشل

باقلوا شعریه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و معروف سراسر جهان است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا شعریه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم باقلوا شعریه
رشته شعریه۱ بسته
شیر عسلی۲۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
پودر هل۱  قاشق چایخوری
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقلوا شعریه

مرحله اول

برای تهیه باقلوا شعریه خوشمزه در ابتدای کار رشته شعریه را خرد کرده و درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به خوبی تفت می دهیم تا رشته شعریه کمی طلایی شود.

مرحله دوم

در این فاصله کره را روی حرارت بخار کتری بنماری کرده تا کاملا ذوب شود، سپس زمانی که رشته شعریه تغییر رنگ داد و قهوه ای شدند، کره را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا مغزیجات دلخواه (گردو، پسته و فندق) را نیم کوب کرده و به همراه زعفران دم کرده و پودر هل به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه شیر عسلی را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس باقلوا شعریه را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به دلخواه با پودر پسته تزیین می کنیم. در صورت تمایل می توانید باقلوا شعریه را درون فنجان ریخته و به خوبی فشار می دهیم.

مرحله پنجم

زمانی که باقلوا شعریه کاملا منسجم شد، فنجان را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به دلخواه با پودر پسته و غنچه گل محمدی تزیین می کنیم. در نهایت باقلوا شعریه را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 2 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.