طرز تهیه سابله وانیلی

طرز تهیه سابله وانیلی , دستور پخت شیرینی سابله وانیلی

سابله وانیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب کشور فرانسه است که با مواد و طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سابله وانیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم سابله وانیلی
کره یا مارگارین۱۰۰ گرم
پودر قند۵۵ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۳۰ گرم
آرد۱۶۰ گرم

طرز تهیه سابله وانیلی

مرحله اول

برای تهیه سابله وانیلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای کره با دمای محیط کاملا یکی شود. حالا کره نرم شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۴ دقیقه هم می زنیم تا روشن و خامه ای شود. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه عصاره وانیل به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا با دور متوسط همزن به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه نشاسته ذرت را درون کاسه الک کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک کرده و به تدریج به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله با قاشق چوبی هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. توجه داشته باشید خمیر را به هیچ عنوان ورز ندهید، در غیر این صورت روغن پس می دهد. حالا خمیر را درون کیسه فریزر قرار داده و با وردنه صاف می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و پس از اتمام زمان استراحت خمیر، آنرا از یخچال خارج کرده و بین دو کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را با وردنه به ضخامت ۳ میلی متر باز می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم و درون سینی فر می چینیم و سینی را درون یخچال قرار می دهیم تا خمیرها مجددا به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله هفتم

در همین حین فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از اتمام زمان استراحت خمیر، سینی را از یخچال خارج کرده و درون فر می گذاریم تا شیرینی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه پخته شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند. زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند، آنها را به دلخواه با شکلات آب شده و پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.