طرز تهیه شیرینی پاریس برست

کرم پاریس برست پاریس برست چیست تاریخچه پاریس برست طرز تهیه شیرینی مدرن فرانسوی پاریس برست خرید قیمت پاریس برست

شیرینی پاریس برست یکی از معروف ترین شیرینی های کشور فرانسه است که با رسپی ها و طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پاریس برست در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پاریس برست
آرد۱ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
وانیل¼ قاشق مرباخوری
آب۱ پیمانه
خامه فرم گرفته قنادیبه مقدار کافی
پودر قندبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی پاریس برست

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پاریس برست به روش فرانسوی ابتدای کار آب را به همراه کره، شکر و نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب از کناره های قابلمه ریز جوش بزند.

مرحله دوم

حالا آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و یک باره به مخلوط آب و کره اضافه می کنیم. پس از آن مواد را با قاشق چوبی به مدت ۵ دقیقه روی حرارت هم می زنیم تا خمیر درون قابلمه جمع شده و حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله سوم

حالا خمیر را درون یک کاسه مناسب منتقل می کنیم، سپس اجازه می دهیم خمیر کاملا خنک شود. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه تخم مرغ را طی ۳ مرحله به خمیر اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس وانیل را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا کاسه حاوی خمیر را دورگیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس یک بشقاب در مرکز کاغذ روغنی قرار می دهیم با خودکار اطراف بشقاب را خط کشی می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کاغذ روغنی را بر می گردانیم، سپس خمیر شیرینی را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره شکوفه سایز بزرگ می ریزیم و روی خط های کشیده شده به صورت حلقوی پایپ می کنیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم شیرینی به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و قهوه ای رنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ دقیقه درون فر خاموش بمانند تا کاملا خنک شوند، سپس از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله شیرینی ها را از وسط برش می زنیم، سپس بین آن ها را با خامه قنادی پر می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه مقداری پودر قند درون الک می ریزیم و روی شیرینی ها به عنوان تزئین الک می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.