طرز تهیه مربای زرد آلو

طرز تهیه مربای زرد آلو

مربای زرد آلو یکی از انواع مرباهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست شده و همچنین همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای زرد آلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مربای زرد آلو
زرد آلو۲ کیلوگرم
آب۴ لیوان
شکر۱ کیلوگرم + ۸۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
گلاب۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای زرد آلو

مرحله اول

برای تهیه مربا زرد آلو خوشمزه در ابتدای کار زرد آلوها را شسته و هسته آنها را جدا می کنیم، سپس هر کدام را به ۴ قسمت یکسان تقسیم می کنیم. در ادامه شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم شربت بجوشد تا کمی غلیظ شود. در ادامه زرد آلوها را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مربا خوشرنگ شود.

مرحله سوم

در ادامه کف روی سطح شربت را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت مربا شفافی داشته باشیم. حالا اجازه می دهیم زرد آلوها ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون شربت بجوشند تا کمی نرم شده و شربت به قوام برسد.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان آب لیمو ترش تازه را به همراه گلاب به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا اجازه می دهیم مربا زرد آلو به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان مجددا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم مربا به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بجوشد، سپس بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. این کار باعث می شود مربا شکرک نزند.

مرحله ششم

زمانی که دمای مربا زرد آلو به دمای محیط رسید، آنرا درون ظرف درب بسته ریخته و درب آنرا محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری گیری کنیم. در نهایت مربا را به همراه کره و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 شهریور 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.