طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی بدون فر طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با سفیده

شیرینی پفکی گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پفکی گردویی
زرده تخم مرغ۶ عدد
پودر قند۱۶۰ گرم
پودر هل¼ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
گردو خرد شده۲۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پفکی گردویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه زرده های تخم مرغ را به همراه پودر هل و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مایه سفید و کش دار شود. توجه داشته باشید بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط زرده تخم مرغ کاملا کش دار و خامه ای شد، گردو خرد شده را به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و ۱ قاشق از مایه شیرینی بر می داریم.

مرحله چهارم

حالا مایه های شیرینی را با فاصله درون سینی فر می ریزیم، سپس سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید شیرینی ها تغییر رنگ ندهند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.