طرز تهیه حلوا لوز

طرز تهیه حلوا لوز , دستور پخت حلوا لوز

حلوا لوز یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که با رسپی های مختلفی درست شود و اصالت آن به شمال ایران تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا لوز در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوا لوز
آرد قنادی۳ کیلوگرم
پودر قند۱٫۵ کیلوگرم
کره۶۰۰ گرم
روغن جامد۸۰۰ گرم
عصاره وانیل۱ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی۱ پیمانه
پودر پستهبرای تزیین

طرز تهیه حلوا لوز

مرحله اول

برای تهیه حلوا لوز مجلسی در ابتدای کار آرد را درون یک تابه بزرگ الک کرده و تابه را روی حرارت بسیار کم قرار می دهیم. در ادامه آرد را به مدت ۳ ساعت تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ بوی خامی آن از بین برود.

مرحله دوم

زمانی که بوی خامی آرد گرفته شد، آرد را  درون یک لگن بزرگ مجددا الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت گذاشته و آرد نخودچی را درون تابه الک می کنیم. در ادامه آرد نخودچی را به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که بوی خامی آرد نخودچی از بین رفت، تابه را از روی حرارت برداشته و پس از ولرم شدن، آرد نخودچی را درون لگن روی آرد سفید الک می کنیم. حالا آردها را مخلوط کرده و پودر قند را نیز درون لگن الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله وانیل را برای عطر دهی بهتر به لگن اضافه کرده، سپس مخلوط روغن جامد را به همراه کره درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم. حالا اجازه می دهیم روغن جامد و کره در حد ذوب شدن روی حرارت بمانند.

مرحله پنجم

در ادامه مخلوط روغن و کره را به تدریج به لگن اضافه کرده و با دست به خوبی ورز می دهیم تا به خورد آرد برود. حالا حلوا ولرم را بلافاصله درون یک سینی مناسب به قطر نیم سانتی متر با کف دست باز می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری پودر پسته به صورت پخش روی حلوا ریخته و مجددا با کف دست روی حلوا می کوبیم تا پودر پسته به خورد حلوا برود. در نهایت حلوا را به صورت لوزی به اندازه های دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.