طرز تهیه حلوای گل سرخ

حلوای گل محمدی خانم جمشیدیان حلوای گل سرخ تبریز طرز تهیه حلوای رنگی حلوا بوتیکی گل سرخ طرز تهیه حلوا بوتیکی بادام حلوای سرخ

حلوای گل سرخ یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که عطر و طعم بسیار مطلوبی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای گل سرخ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوای گل سرخ
آرد۷۵ گرم
پودر قند۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
گلاب¼ لیوان
پودر گل محمدی۳ قاشق غذاخوری
پودر گردو یا بادام۳ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه حلوای گل سرخ

مرحله اول

برای تهیه حلوای گل سرخ مجلسی ابتدای کار آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک تابه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را به مدت ۲۰ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید آرد تغییر رنگ ندهد. در ادامه پس از گذشت ۲۰ دقیقه زمانی که بوی خامی آرد از بین رفت، آنرا درون ظرف دیگری منتقل می کنیم و کره را به همراه روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم و مجددا ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به روغن مایع و کره اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه پودر گردو را به حلوا اضافه می کنیم و مجددا به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم و گلاب را به تدریج به حلوا اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا گلاب کاملا به خورد حلوا برود. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم و الک می کنیم، سپس یک باره به حلوا اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حلوا را مخلوط می کنیم تا پودر قند کاملا به خورد حلوا برود و پس از آن پودر گل محمدی را اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید در صورت خشک بودن حلوا مقداری گلاب اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله حلوا را درون قالب های سیلیکونی طرح دار می ریزیم و اجازه می دهیم حلوا به مدت ۱ ساعت درون فریزر استراحت کند تا خودش را بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان حلوا گل سرخ را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت حلواها را به آرامی از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با غنچه گل محمدی تزیین می کنیم. در آخر این حلوای خوشرنگ را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 23 اردیبهشت 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.