طرز تهیه کیک سیب و چای

طرز تهیه کیک سیب و چای , دستور پخت کیک سیب و چای

کیک سیب و چای یکی از انواع کیک های خوشمزه و متفاوت است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب و چای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب و چای
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ لیوان
چای دم کرده۱ لیوان
آرد۲٫۵ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
سیب۱ عدد

طرز تهیه کیک سیب و چای

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب و چای خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه چای دم کرده سرد و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس اضافه کردن در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو و دارچین را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس نصف مقدار مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه سیب ها را شسته و به صورت نگینی خرد می کنیم و به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا باقی مانده مایه کیک را درون قالب روی تکه های سیب ریخته و روی آنرا با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. در نهایت به دلخواه کیک را با خلال پسته تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.