طرز تهیه کیک سیب و هویج

کیک سیب و هویج در قابلمه طرز تهیه کیک سیب و هویج بدون فر طرز تهیه کیک سیب و هویج و دارچین کیک سیب و هویج به خانه برمیگردیم کیک سیب و هویج سرآشپز پاپیون کیک سیب و هویج پرستو احمدی کیک سیب و هویج معصومه رسولی کیک سیب و هویج و گردو

کیک سیب و هویج یکی از انواع کیک های ساده بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب و هویج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۴ عدد
آرد سفید۲ لیوان
شکر۱ و نیم لیوان
روغن مایع⅔ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
هویج۲ عدد متوسط
سیب۲ عدد کوچک

طرز تهیه کیک سیب و هویج

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب و هویج ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود، سپس بین کار کاسه را دور گیری می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر دارچین درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ تا ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه هویج و سیب را می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیب و هویج را جدا می کنیم، سپس هویج را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و سیب را با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم و به مایه کیک اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید سیب را پس از رنده کردن به مایه کیک اضافه کنید تا آب نیندازد. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را با روغن مایع یا روغن جداکننده چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های درون مایه کیک از بین برود.

مرحله هشتم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه تا ۱ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم تا روی کیک طلایی شود.

مرحله نهم

در این مرحله کیک را با یک خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، برای این منظور سیخ چوبی یا خلال دندان را در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله دهم

در نهایت قالب را از فر خاج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب خارج می کنیم و به فرم دلخواه برش می زنیم.در آخر کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.