طرز تهیه شیرینی نان چای

طرز تهیه نان چای قزوین با پیمانه طرز تهیه نان چایی شیرازی طرز تهیه نان چایی زنجان طرز تهیه نان چایی نرم طرز تهیه نان چایی قزوین خانم گل آور طرز تهیه نون چایی قزوین خانم صرافها فیلم طرز تهیه نون چایی قزوین طرز تهیه نان چای بیجار

شیرینی نان چای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نان چای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی نان چای
کره یا روغن صاف قنادی۱۱۰ گرم
پودر شکر یا پودر قند۹۰ گرم
روغن مایع۱۵ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
عسل۲۵ گرم
آب۳۵ گرم
آرد ذرت۲۵ گرم
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
آرد۳۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی نان چای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی نان چای خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و نرم شود حالا پودر قند را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه روغن مایع درون کاسه ریخته و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کره و پودر قند کاملا خامه ای و روشن شوند. در ادامه بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم.

مرحله سوم

حالا آب را به همراه عسل به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه زرده های تخم مرغ را دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۱ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد ذرت را درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه پودر هل را به همراه بیکینگ پودر به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به خوبی هم می زنیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه حاصل شود. در ادامه خمیر را با نوک انگشت کمی ورز می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را بین دو کیسه فریزر به ضخامت ۴ میلی متر باز کرده و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. پس از گذشت این زمان، خمیر را با قالب دلخواه کاتر زده و درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم قرار می دهیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها درون فر بماند تا کاملا پخته شده و اطراف آنها کمی طلایی رنگ شود. زمانی که شیرینی ها پخته شدن سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله نهم

زمانی که شیرینی های نان چای کاملا خنک شدند، آنها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای زعفرانی می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 4 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.