طرز تهیه شیرینی پادرازی

طرز تهیه شیرینی پادرازی با پیمانه طرز تهیه شیرینی پادرازی با روغن مایع طرز تهیه شیرینی پادرازی تصویری طرز تهیه شیرینی پادرازی بدون فر عکس شیرینی پادرازی طرز تهیه شیرینی قزوینی علت خشک شدن شیرینی پادرازی طرز تهیه پادراز محلی

شیرینی پادرازی یکی از انواع شیرینی های خاص و خوشمزه قزوینی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پادرازی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پادرازی
روغن صاف قنادی۲۲۰ گرم
آرد سفید۱۳۰ گرم
آرد نخودچی۱۳۰ گرم
آرد برنج۱۱۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
عسل۵۰ گرم
پودر هل۲ قاشق چایخوری
مواد لازم رومال
ماست۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه شیرینی پادرازی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پادرازی خوشمزه ابتدای کار پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه روغن صاف قنادی را به پودر قند اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کاملا روشن شود.

مرحله دوم

حالا زعفران دم کرده را به همراه پودر هل و عسل به مخلوط پودر قند اضافه می کنیم، سپس مجددا با دور تند همرن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد سفید، آرد برنج و آرد نخودچی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط پودر قند و روغن قنادی اضافه می کنیم، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری لطیف و منسجم درون کاسه جمع شود.

مرحله چهارم

حالا خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ روز در دمای محیط استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان روی سطح کار کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس خمیر را روی کیسه فریزر می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس با وردنه شیار دار خمیر را به قطر نیم یا ۱ سانتی متر باز می کنیم. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را با قالب شیرینی زبان کاتر می زنیم.

مرحله ششم

حالا شیرینی ها را روی سینی فر می چینیم. در ادامه رومال شیرینی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس به همراه ماست، زعفران دم کرده و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط رومال را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه برس را به مخلوط رومال آغشته می کنیم، سپس روی شیرینی ها می مالیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم تا روی شیرینی ها طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۵ دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شود. در ادامه شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.