طرز تهیه سالاد فتوش

طرز تهیه سالاد فتوش با رب انار طرز تهیه سالاد فتوش اصل سس سالاد فتوش سالاد فتوش سانازسانیا

سالاد فتوش یکی از انواع سالادهای خوشمزه و اصیل لبنانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد فتوش در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
نان لواش۲ عدد
روغن مایع۱ فنجان
کاهو½ کاهو
گوجه فرنگی۲ عدد
خیار۲ عدد
پیاز قرمز۱ عدد کوچک
تربچه۳ عدد کوچک
جعفریبه مقدار کافی
پنیر فتابه مقدار کافی
مواد لازم برای سس سالاد
آب لیمو ترش تازه½ لیمو
روغن زیتون½ قاشق چایخوری
شربت انار۱ قاشق غذاخوری
سماق۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد فتوش

مرحله اول

برای تهیه سالاد فتوش خوشمزه در ابتدای کار نان لواش را به شکل مثلث های کوچک برش زده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله دوم

زمانی که روغن گرم شد، نان های لواش را به تابه اضافه کرده، سپس با تکان دادن تابه کمک می کنیم تا کاملا سرخ و قهوه‌ ای رنگ شوند. زمانی که نان ها سرخ شدند تابه را از روی حرارت برداشته و نان ها روی دستمال کاغذی می گذاریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم روغن اضافی نان ها کاملا گرفته شود. در ادامه کاهو را به همراه گوجه فرنگی، خیار، تربچه، جعفری و پیاز قرمز به خوبی می شوییم، سپس هر کدام از سبزیجات را به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم.

مرحله چهارم

برای درست کردن سس سالاد آب لیمو ترش تازه را به همراه روغن زیتون، شربت انار، سماق و نمک درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. حالا پنیر فتا را به اندازه های دلخواه خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تمام سبزیجات خرد شده را درون یک کاسه نسیتا بزرگی ریخته، سپس سس را به صورت بخش روی مواد می ریزیم و با دو قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد تمام مواد سالاد برود.

مرحله ششم

حالا سالاد فتوش را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان نان لواش و پنیر فتا را روی سالاد گذاشته ،سپس همراه با غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.