طرز تهیه مربای زردک

طرز تهیه مربای زردک آپارات طرز تهیه مربای زردک با شکر قهوه ای مربای زردک نی نی سایت مربای زردک در طب سنتی طرز تهیه مربای زردک با عسل طرز پخت زردک مربای زردک روازاده

مربای زردک یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پرخاصیت است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای زردک در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مربای زردک
زردک۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آب۱٫۵ لیوان
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
هل۲ عدد
گلاب۲ قاشق غذاخوری
جوهر لیمو½ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای زردک

مرحله اول

برای طرز تهیه مربای زردک خوشمزه در ابتدای کار شکر را به همراه آب، زعفران دم کرده و هل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم ذرات شکر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

در ادامه زردک را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به صورت درشت رنده می کنیم. زمانی که شهد کمی غلیظ شد، زردک را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم تا زردک به خوبی پخته شود.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱ ساعت گلاب را به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم. حالا مجددا درب ظرف را می بندیم و اجازه می دهیم مربا به مدت ۴۰ دقیقه دیگر روی حرارت بجوشد تا کاملا پخته و شهد غلیظ شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۴۰ دقیقه جوهر لیمو را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا اجازه می دهیم مربا به مدت ۱۰ ساعت درون قابلمه استراحت کند تا کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت، زمانی که مربا زردک کاملا خنک شد، آنرا درون ظرف درب دار ریخته و درون یخچال نگهداری می کنیم. بسته به ذائقه هر فرد می توانید مقدار شکر را افزایش و کاهش دهید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.