طرز تهیه مربای هلو

طرز تهیه مربای هلو

مربای هلو یکی از انواع مرباهای خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای هلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مربای هلو
هلو۵۰۰ گرم
شکر۳۵۰ گرم
آب½ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
جوهر لیمو½ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای هلو

مرحله اول

برای تهیه مربای هلو خوشمزه در ابتدای کار هلوها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم بهتر از هلوهای زرد و درشت که طعم و عطر بهتری دارند استفاده کنیم. حالا هلوها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه هلو و شکر را به همراه آب به صورت لایه ای درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم مربا به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه روی حرارت بجوشد تا شهد غلیظ شود.

مرحله سوم

در حین پخت کف روی مربا را با قاشق کرده و دور می ریزیم تا در نهایت مربای شفاف و براقی داشته باشیم. پس از گذشت این زمان زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و مجددا اجازه می دهیم مربا به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید به دلیل اینکه هلو بافت آب داری دارد میزان آب را افزایش ندهید. پس از گذشت این زمان جوهر لیمو را به قابلمه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مربا خنک شود.

مرحله پنجم

زمانی که مربا خنک شد، یک ظرف شیشه ای مناسب انتخاب کرده و درون آنرا کاملا با دستمال خشک می کنیم، سپس مربا را درون آن می ریزیم. در نهایت مربا هلو را درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 شهریور 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.