طرز تهیه ترشی خیار چنبر

طرز تهیه ترشی خیار چنبر شکم پر طرز تهیه ترشی خیار چنبر با تمر هندی طرز تهیه ترشی خیار چنبر با پودر انبه طرز تهیه ترشی خیار چنبر نی نی سایت طرز تهیه لیته خیار چنبر طرز تهیه ترشی خیار چنبر رنده شده سبزی معطر برای ترشی خیار چنبر طرز تهیه خیار چنبر شور

ترشی خیار چنبر یکی از انواع ترشی های خوشمزه متفاوت است که با روش های ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی خیار چنبر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم ترشی خیار چنبر
خیار چنبر۳۰۰ گرم
هویج۲۰۰ گرم
ساقه کرفس۵۰ گرم
سیر۴ حبه
سرکه سفید۱ لیوان
فلفل سیاه، قرمز و نمکبه مقدار کافی
نعنا خشک و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی خیار چنبر

مرحله اول

برای طرز تهیه ترشی خیار چنبر خوشمزه در ابتدای کار خیار چنبر را به همراه هویج و ساقه کرفس می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. حالا پوست هویج را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه خیار چنبر و هویج را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس درون یک کاسه نسبتاً بزرگی می ریزیم. حالا ساقه کرفس که بهتر است از ساقه های ریز و زرد آن استفاده کنیم را به همراه سیر به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا ساقه کرفس و سیر خرد شده را به همراه مقداری فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک، نعنا خشک و پودر تخم گشنیز درون کاسه حاوی خیار چنبر ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله سرکه سفید را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس درون شیشه مورد نظرمان را با دستمال خشک می کنیم و ترشی را درون آن ریخته و درب ظرف را می بندیم.

مرحله پنجم

در ادامه ترشی را به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال گذاشته و اجازه می دهیم استراحت کند تا ترشی کاملا برسد. در نهایت این نوع ترشی را می توانید به مدت ۵ الی ۶ ماه درون یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.