طرز تهیه پوآچا شکم پر

طرز تهیه پوآچا شکم پر , دستور پخت پوآچا شکم پر

پوآچا شکم پر یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود و همچنین برای میان وعده بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوآچا شکم پر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
شیر ولرم۱ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع۱ لیوان سرخالی
خمیر مایه خیس۱ پاکت
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۲ قاشق مرباخوری
آرد۵ لیوان
مواد لازم درونی پوآچا
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل سبز۳ عدد
پنیربه مقدار کافی
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه پوآچا شکم پر

مرحله اول

برای تهیه پوآچا شکم پر خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه آب ولرم، تخم مرغ، روغن مایع، خمیر مایه خیس، شکر و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. حالا خمیر را چانه می گیریم و درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط  استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان از خمیر چانه هایی به اندازه نارنگی جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و هر چانه را با کمک وردنه به شکل دایره باز می کنیم. حالا روی خمیر را به صورت عمودی دو برش ایجاد می کنیم، سپس مقداری پنیر بین دو برش ایجاد شده می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا گوجه فرنگی و فلفل سبز را می شوییم و پس از خشک کردن به صورت درشت خرد می کنیم، سپس فلفل و گوجه فرنگی را روی پنیر می گذاریم. در ادامه یک طرف خمیر را به صورتی که وسط آن باز بماند به سمت دیگر خمیر تا می زنیم.

مرحله ششم

حالا مجددا سمت دیگر خمیر را به صورتی که وسط آن مشخص باشد روی طرف دیگر آن می بریم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را با فاصله از هم درون سینی می چینیم و روی آنها را می پوشانیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کنند تا حجیم شوند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیرها فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم، سپس مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها می پاشیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم پوآچاها درون فر بماند تا کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

زمانیکه پوآچا ها کاملا پخته شدند، در صورت نیاز گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی پوآچاها طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.