طرز تهیه پوآچا گوشت

طرز تهیه پوآچا گوشت , دستور پخت پوآچا گوشت

پوآچای گوشت از غذاهای سنتی کشور ترکیه است که با رسپی ها و ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوآچا گوشت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سفیده تخم مرغ۲ عدد
شیر ولرم½ لیوان
آب گرم½ لیوان
آرد۴ و نیم لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
ماست۲ قاشق غذاخوری
شکر۳ قاشق مرباخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
کره۷۵ گرم
مواد لازم مواد میانی پوآچا
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
قارچ۸ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زنجبیل و پودر آویشنبه مقدار کافی
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پوآچا گوشت

مرحله اول

برای تهیه پوآچا گوشت به روش ترکیه ای ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم و در دمای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا شیر گرم را به همراه آب گرم، خمیر مایه و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم، سپس روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله سوم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را به همراه ماست، روغن مایع و نمک درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه خمیر مایه را به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس آرد را کنترل شده به مواد مایع اضافه می کنیم و ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کره نرم را به خمیر اضافه می کنیم و به مدت ۴ دقیقه ورز می دهیم تا کره جذب خمیر شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله ششم

حالا در همین حین گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه قارچ و فلفل دلمه ای را می شوییم و قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا پیاز را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه نمک و فلفل سیاه را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله زردچوبه، زنجبیل و پودر آویشن را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود، سپس قارچ را به همراه فلفل دلمه ای به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم.

مرحله دهم

حالا قارچ و فلفل دلمه ای را با حرارت بالا تفت می دهیم تا آب نیندازند، سپس رب گوجه فرنگی را به مواد میانی اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ آن باز کند.

مرحله یازدهم

در این مرحله پس از گذشت ۱ ساعت روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و با کمک وردنه به ضخامت ۱ سانتی متر به شکل مستطیلی باز می کنیم و یک طرف خمیر را به صورت عمودی شیار ایجاد می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا مواد میانی را طرف دیگر خمیر می ریزیم، سپس خمیر را رول می کنیم و قسمت های شیار خورده را روی سطح خمیر رول خورده قرار می دهیم. در ادامه زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط می کنیم، سپس هم می زنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله برس را به زرده تخم مرغ آغشته می کنیم، سپس روی خمیر می مالیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر را به صورت مارپیچی می پیچانیم.

مرحله چهاردهم

حالا درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را درون آن قرار می دهیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان، سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت اجازه می دهیم پوآچا گوشت به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم تا روی آن طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.