طرز تهیه بیسکویت موکا

طرز تهیه بیسکویت موکا , دستور پخت بیسکویت موکا

بیسکویت موکا یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه و بین المللی است که معمولا به همراه چای یا قهوه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت موکا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت موکا
آرد سفید۲۱۰ گرم
پودر کاکائو۱۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر نسکافه۱ قاشق چایخوری
آب جوش½ قاشق چایخوری
روغن مایع۶۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم
بیکینگ پودر۶ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکویت موکا

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت موکا خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه پودر نسکافه را به همراه آب جوش مخلوط کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مواد یکدست و کرم رنگ شوند.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط نسکافه سرد شده و روغن را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. در ادامه بدون استراحت دادن به خمیر آنرا بین دو کیسه فریزر با کمک وردنه به ضخامت ۳ میلی متر پهن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را با کاتر دلخواه قالب زده و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای قالب زده شده را با فاصله از هم درون سینی می چینیم. حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم بیسکویت ها خنک شوند، سپس از سینی جدا کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.